Tuesday, January 14, 2014

ABAH




"Pesan ibu tentang ayah : Anakku. Memg ayah tak mengandungknmu tp darahnya mengalir dlm darahmu. Darinya kau diwarisi namanya, kedermawanan & kerendahan hati. Memg ayah tak melahirkanmu tp suaranya yg pertama menghantarmu pd Allah ketika kau lahir. Memg ayah tak menyusuknmu tp dr keringatnya tiap suapan yg mnjadi air susumu. Ayah memg tak menjagamu tiap saat tp tahukah kau dlm doanya sentiasa ad namamu. Tangisan ayah mungkin kau tak prnh dgr sbb dia ingin terlihat kuat agar kau tak ragu utk berlindung di lengannya dn dadanya ketika kau merasa tak aman. Pelukan ayahmu mungkin tak sehangat dn seerat ibu krn cintanya dia takut tak sanggup melepsknmu. Ayahmu ingin kau kuatkn smgt agar ketika km tiada kau kuat menghadapi tiap hari2 mu kelak. Ibu hny ingin kau tahu bahawa cinta ayh kepadamu sm besarnya cinta ibu kpdmu. Anakku, dr dirinya juga terdpt syurga bagimu maka hormat dan sayangilah ayahmu krn ibu adalah sebahagian tulang rusuknya. Jauh dilubuk hatinya hny ingin mampu membanggaknmu di mata Allah, mnjadi penolong di Padang Mahsyar, serta mnjadi hijab dari api neraka."


Aku petik petikan ni dr fesbuk kwn aku yg kwn aku share di statusnya. Kredit dr sini

Klu bc petikan ni dgn penuh penghayatn smbil berlatar belakangkn lagu "Ayah-Aeman" kompem lagi sebak smbil menitis air mata. :))))) 

Nah aku kasi korg dgr lagu Ayah tu. 



Hargai ibu bapa anda selagi mereka msh ad. Sedekahkan Al-Fatihah utk mereka tiap2 hari. InsyaAllah :))))





0137 am
12 Rabiul Awal 1435 H
Salam Maulidur Rasul










.

0 cupcakes:

 
Aku.. Blogger Template by Ipietoon Blogger Template